På millimetern

För mig är de absolut ingen idé att hålla på att sy gardiner själv om man ska räkna den egna tiden. Men hittar man ingen färdig gardin som man vill ha så har man inte så många andra val än att sätta sig vid symaskinen.

En enkel, rak kappa med fyra sömmar skulle i min gardinaffär kosta en halv förmögenhet om jag skulla ta betalt för tiden. Jag kan inte (även om jag ibland skulle vilja) låta bli att vara på millimetern nogrann, de går bara inte, tro mig jag har provat.

Som ni kanske förstår är de just en rak, enkel kappa med fyra sömmar som jag har sytt. Jag har mätt, klippt, nålat, sytt, mätt, strukit, nålat, klipt, sytt, mätt, klippt, mätt, nålat, hängt upp, tagit ner, sytt osv osv. Inför sista sömmen hängde jag upp den, kände mig nöjd och sydde men ändå blev de inte riktigt bra. Den blev för lång, fattar inte att jag inte såg de när jag provhängde... så imorgon blir de till att göra om.


Kommentarer
Postat av: Cajsa

Söt den med! Gulligt och vårfräscht med rosa. Vilket rum är vi i?



// Cajsa

2010-04-14 @ 20:38:48
URL: http://wiselquist-nylund.blogspot.com
Postat av: Angelica

Tack! Kuddarna ligger i soffan men dom kanske borde ligga i sovrummet (vårat) där gardinen hänger.

2010-04-14 @ 22:37:24
URL: http://varthusbygge.blogg.se/
Postat av: Mamma

Fint och nog stämmer det in på dig Man kan kalla dig Millimetern

2010-04-15 @ 15:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0