De som göms i snö kommer upp i tö

Äntligen, äntligen, äntligen, vi kommer att tillbringa många timmar på/vid gungorna innan snön och vintern kommer tillbaka. Aningen ska jag be Mathias snickra ihop en bänk att sälla vid gungorna eller så kommer jag att ta med mig en tältstol :)


- Mamma nu är jag stortjej, nu kan jag gunga på stortjejegungan!!!


De slog mig att de igår faktiskt var den 18:e april och de gick att gräva i lekparken, precis som i fjol, vilket jag för ett par veckor sedan inte trodde skulle vara möjligt. Jag är glad att jag hade fel =)


Vi tillbringade hela gårdagen ute, solen var fantastiskt varm och härlig men de blåste storm. Började "röja" lite på tomten, bland annat rev vi den tillfälliga förvaringen till veden som byggdes i höstas innan snön kom, nu ska ett riktigt fråd/en bod byggas. Föruom de ska de byggas altan, planteras buskar, träd och häck (eller vad de nu blir), med andra ord har vi de vi gör även denna vår , sommar och höst. Ser vi till att bli klar med detta i år borde vi kunna, vid åtminstone några tillfällen, luta oss tillbaka i solstolen när vi är ledig nästa sommar.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Äntligen får våran lilla hulda gunga som hon har frågat mig momor kan vi gunga momor jag vill hoppa studsmattan snart kan vi nog montera den oxå,

2010-04-20 @ 17:11:02
Postat av: HUSnrNIO

Ibland är det trevligt att ja fel... Här gräver M för fullt i sanden i sandlådan. Fast det kanske inte riktigt är samma sak... Fina bilder!

2010-04-22 @ 21:48:26
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0