Vårmässa

Den här helgen går årets vårmässa av stapeln. Man har gjort ganska mycket reklam för mässan i tidningar och på tv den senaste tiden - inspiration/kom och inspireras är de ord som har använts mest. Skulle de vara första gången man ska besöka mässan skulle man kunna tro att den handlar om våren, inspiration, plantering, uterum, utemöbler, trädgård m.m. sånt man tycker hör våren till. Men så är de inte riktigt, de liknar vilken marknad som helst (kanske lite mer hem och trädgård men inte mycket), man kan köpa 10 par strumpor för 100 kr, hud- och hårvårds podukter, leksaker till husdjuren, försäljare från telefonoperatörer m.m. m.m. Jag och Milia tog i alla fall och åkte dit i går i hopp om åtminstone lite inspiration inför de som komma skall, altan bygge, anläggning av tomt m.m. och jag tror faktiskt att jag bestämt mig för vilken häck vi ska ha i och med mäss besöket.

De blev ett billigt besök. Vi hade inte med oss mycket mer än en massa reklambroschyrer, reklamtidningar och varsin chokladboll till eftermiddags kaffet när vi lämnade mässan.


De såg så otroligt gått ut där dom låg på tora fat i "fransmannens" stånd men de blev en liten besvikelse. Dom såg mycket godare ut än vad dom var, de var inte mycket mer än dess utseende som påminde om en chackladboll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0