Söndagsbak

Med lördagens tidning kom en hem & fritid bilaga, i den fanns 6 recept på bakverk som lät väldigt goda, eller vad sägs om:

Sega chokladmuffins med marshmallowstäcke.
Dumlemousse.
After Eight-tårta.
Chokladkaka med kokostäcke.
Lime- och kokospaj med maräng.
Cheesecake.

Eftersom de tråkiga, kalla och blåsiga vädret höll i sig även idag och vi snart har en födelsedag att fira i familjen så tog vi och provade två av recepten. Vi, jag och Milia, föll för chokladkakan och chokladmuffinsarna, vi gillar choklad, dom blev VÄLDIGT goda.


Milia vill väldigt gärna hjälpa till och lägtar tills de är dags att slicka ur skålen. Ibland har hon så svårt att hålla sig så de lilla fingret åker ner i bunken så fort jag vänder ryggen till.

 
Sega chokladmuffins med marshmallowtäcke.

   


Chokladkaka med kokostäcke.

Ett glas med iskall mjölk och en ruta choklad-/kokoskaka till os-sändningarna ikväll när vi ska hålla tummarna för nya svenska framgångar. De var länge sedan jag sett så mycket på tv som jag gjort den senaste tiden, de är ju fantastiskt roligt med OS, VM, EM, ja mästerskap helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Ser gott ut! Vi har ju också snart födelsedag i familjen och jag borde också baka, men det är ju så tööökigt. Köpebröd kanske kan funka??? Eller kan man beställa från "Sörbergebagarn´"???

2010-02-22 @ 08:44:25
URL: http://wiselquist-nylund.blogspot.com
Postat av: mamma

Det ser helt underbart ut dessa go saker vi kommer ner och fikar innan ni far till Åkersjön

2010-02-24 @ 14:37:20
Postat av: Ann-Loo

Smarrigt,jag har också tänkt baka något av de recepten.Tjejerna som har bloggen är klasskompisar till Lina så hon har varit testpilot :)

2010-02-24 @ 15:30:32
Postat av: HUSnrNIO

Chokladkakan med kokos har jag gjort och den är himlans god men muffinsen är ännu oprövade för mig. Såg himlans goda ut!

2010-02-25 @ 22:40:21
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0