Lampa fraktad från Thailand

När mor och far kom hem från Thailand hade dom med sig varsin lampa till mig och min bror. De kan tyckas lite otympligt att frakta med sig två lampor som mäter ca 60-70 cm i diameter ända från Thailand men de gjorde dom. Hur de gick till kan, när man ser bilden nedan, verka omöjligt då den inte får i plats i någon resväske, inte heller i kabinfacken och att skicka den som den är i bagageutrymmet skulle inte gå. 



Här får ni förklaraingen:



Lampan såg nämligen ut så här när man köpte den. 30 exakt likadana bitar som med hjälp av en beskrivning som är långt ifrån lika pedagogisk och lättläst som de man får med när man köper en Ikea möbel som ska monteras. Eftersom de bara fanns en beskrivning att tillgå och min bror tog hand om den så har vår lampa legat orörd sen vi fick den.

Igår var vi på middag hos mor och far och min brors tjej hade med sig sin lampa och beskrivningen eftersom hon efter ett flertal försök hade gett upp. Hon bad mig, som älskar att monera möbler och annat, om hjälp. Tillsammans satte vi igång med att försöka tyda beskrivningen och tillslut, eftera att ha plockat isär den ett par gånger och börjat om, lyckades vi faktiskt få ihop den.

  
Den här lampan bestod av 30 bitar vilket jorde den ca 60-70 cm i diameter. De fanns en betydligt större modell, hela 120 bitar alltså fyra gånger större... den skulle jag inte ens drömma om att försöka montera de måste vara omöjligt.

Nu får vi se om jag lyckas få ihop min egen, de borde ju vara lättare andra gången. Den blev väldigt snygg så monteras ska den men vi är inte helt säker på vart den ska sättas upp, de lutar åt den obefintliga altanen. Den påminner väldigt mycket om en design lampa som kan ses lite här och där.


Bild lånad via google.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag tyckte om lampan direkt när vi såg den men blev tveksam när man måste montera den själv, men pappa sa ANGEN klarar av att montera den så det är lugnt, Det inte hon klarar av klarar ingen av HAN har rätt i det.

Snygg blev den i alla fall och roligt att ni tyckte om den och ni lär nog vara ganska ensam om denna LAMPA.

2010-03-27 @ 15:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0