Flytande

Idag blev jag tvungen att ringa läkaren och be honom skriva ut flytande penicillin till Milia. Efter en timmes grin och skrik imorse gav jag upp, de går bara inte att få i henne tabletterna.

Mathias åkte förbi apoteket på vägen hem från jobbet och nu ikväll skulle den första dosen i. Så fort jag kom med glaset till Milia, hade inte ens hunnit säga något, sa hon -jag vill INTE! och sprang iväg. Försökte på alla vis att övertala henne att de här var mycket godare men hon vägrade, försökte återigen muta henne med både en resväska OCH pärlor, men hon vägrade. De slutade med att jag fick hålla fast henne och spruta in penicillinet i munnen på henne liggandes. Gud vad de kändes bra, jätte bra verkligen, som ett jä..a övergrepp. Hon grinade, skrek, sparkade och förmodligen hatade mig. Nu återstår bara 9 dagar á 2 gånger, ytterliggare 18 tillfällen.

I morgon är de Mathias tur.

 
Vi saknar våran glada, busiga, hoppiga, surriga, springiga lilla tjej. De var ett tag sen hon var riktigt sig själv nu.


Kommentarer
Postat av: mamma

Mormor och morfar saknar oxå våran solstråle men snart så kommer lill huldan igen och då med dunder och brak.

2010-05-21 @ 07:53:34
Postat av: Lollo

Stackars Milia och stackars er ochså såklart jag vet hur jobbigt det är vi har samma broblem med våra barn men som tur är så är dom sällan sjuk.

Hoppas hon kryar på sig snart.

A ps tack för mössan han blev så glad

Faktiskt så glad att han använder den än haha han har sett att dom stora grabbarna har så så jag vet inte om jag är lika glad för den;) men jätte fin var den.

kram

2010-05-21 @ 10:28:42
URL: http://dromvit.blogspot.com
Postat av: Marie

Ring igen och be dom skriva ut ett penc som heter Amimox, smakar inte alls lika illa och du behöver inte ge lika mycket!

2010-05-23 @ 13:47:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0