Hur gör man???

Hur F_N får man i en 3-åring penicillin? Två tabletter två gånger per dag, de är helt omöjligt. Hon sväljer dom inte hel, tuggar hon dom så blir de en fruktansvärd smak. En smak som tar över allt annat så de går inte att krossa ner i vällingen eller i filen eller något annat för den delen heller. Jag har lockat med allt, godis, glass, nya pärlor, en resväska, ingenting fungerar... Hur gör man??? Jag kan ju inte stoppa ner tabletterna i halsen på henne eller tvinga henne att svälja för de bara gör hon inte.

Kommentarer
Postat av: HUSnrNIO

Usch så jobbigt! Har hon blivit sjuk?

2010-05-20 @ 10:03:43
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Emma

När jag var liten & sjuk fick jag krossad alvedon i nyponsoppa. Det tog bort smaken helt och hållet. Prova!

2010-05-20 @ 18:18:04
Postat av: Angelica

Sv: Hon har fått halsfluss... Jag hoppas att hon blir som mig, jag hade halsfluss flera gånger per år när jag var liten.

2010-05-20 @ 20:47:11
URL: http://varthusbygge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0