Åter till dagis

Milia gick på sommarlov den 10:e juni, hon har alltså varit ledig i 10 veckor. Hon skulle fått börja igen förra veckan men eftersom vi åker utomlands nästa vecka tänkte jag att hon skulle få vara ledig tills vi kommer hem. Förra veckan började hon dock prata om att hon ville träffa kompisarna på dagis så vi tänkte om och kom fram till att de kanske är ganska bra med en veckas mjukstart innan hon blir ledig ytterligare 3 veckor. Så i tisdags gick hon med nya ryggsäcken på ryggen och ett leende på läpparna till dagis. Men så fort vi kom innanför dörrarna försvann leendet, något hände, hon ville absolut inte vara kvar, hon ville följa med hem igen. 

De var jätte jobbigt, hon har aldrig tidigare varit SÅ ledsen när jag lämnat henne på dagis. Jag ville inget hellre än att ta med henne hem igen. De är en sak att lämna ett gråtandes barn på dagis när man måste åka och jobba men när man bara ska gå hem då känner man sig som världens mest ruttna och hemska mamma. Personalen sa direkt att jag "inte" fick ta hem henne, de skulle bara göra saken värre nästa gång. Och jag vet ju att hon tycker att de är roligt, att hon vill vara där och leka med kompisarna men de var väl bland annat den långa ledigheten som gjorde de jobbigt. När jag kom hem fick jag ett sms från dagis och de hade gått över direkt, hon lekte och var glad. Igår, dag 2, gick de alldeles utmärkt att lämna henne :)

 

En del av mig vill att hon ska vara hemma med mig och My men den andra delen vet att hon behöver få vara med kompisarna på dagis och leka. Nu är de värsta (första dagen) gjort och nu tror jag att hon kommer att längta till dagis precis som i våras innan den långa sommarledigheten. 

Kommentarer
Postat av: mamma

Vad skönt att det gick bra på dagis och det kommer att gå bra i fortsättningen åxå, Mormor&Morfars Vackraste Milia

2011-09-01 @ 06:56:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0