Julhelgen

Julhelgen började traditionsenligt med Bingolottos uppesittarkväll. Ingen av oss kunde kvittera ut någon högvinst men vi hade trevligt ändå :)

     



Under natten mot julafton hade tomten varit här och lämnat små paket i Milia och Mys julstrumpor. 

    

Den ena var överlycklig och lite spänd över de här med att tomten hade varit här på natten. Den andra var mest förvånad över att få fint papper i händerna och ingen sa aj aj och försökte ta av henne de.





Jag och Mathias hade kommit överens (som så många gånger tidigare) om att vi inte skulle köpa några julklappar till varandra utan bara till barnen. Jag höll mitt ord men inte Mathias, eller han påstår att de är barnen som har köpte de, så efter frukosten kommer Milia (som också påstår att de är hon och My som har köpt de...) med ett paket till mig. Så än en fick jag skämmas för att jag inte hade någon julklapp till honom.

 
Fin kartong, fint innehåll.

Innan de var dags att ta på finkläderna hann Milia med att testa nya skidorna. Efter lite vingel hittade hon balansen och fick till tekniken, de gick riktigt bra för att vara första gången på nya skidor med riktiga pjäxor.





Våra underbara redo för jul hos mormor och morfar.



Milias rädsla för tomten har minskat för varje år som gått, i år var hon inte de minsta rädd. My var inte heller rädd, hon kröp fram och var väldigt nyfiken på tomtens korg, där fanns ju en massa fint papper och snören.





   

Juldagen tillbringade vi som sagt hos farmor och farfar med mormor och morfar. Vi sov kvar för att slippa åka hem tidigt alternativt "slita" upp sovandes barn.


Bus i lekrummet.

Idag har vi precis som så många andra tillbringat några timmar på Birsta. Lika bra att passa på och utnyttja presentkorten medan man får dubbelt så mycket för dom.

Nu är den här julhelgen över, fort gick de också. Imorgon jobbar Mathias och Milia ska få följa med grannarna på bio (hon är överlycklig). Vad jag och My ska hitta på har jag inte en aning om, förmodligen ingenting, bara vara :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0