Nytt i fönstren

Olivträden som stått i de stora fönstren i vardagsrummet har under en lång tid varit allt annat än fin. Jag har länge tänkt byta ut dom men jag har inte vetat mot vad.



Passande nog fick jag två orkideer (min absoluta favorit blomma) i morsdagspresent, en rosa av Milia och en vit av My. Orkideerna som dom är i en vanlig kruka blir alldeles för små i dom stor fönstren men i en hög orkidevas med lite stenar blir de bra höjd och rätt storlek. Just en sån vas har länge stått i klädkamaren och bara väntat på att få komma ut. Vi kompletterade med ytterliggare en vas så nu har dom fina orkideerna ersatt dom fula olivträden, äntligen.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Jätte fint blev det

2011-06-01 @ 11:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0