Leilas rocky road och rullrån

Idag har de bakats julgodis och kakor, började morgonen med att göra en halv sats av Leilas rocky road.

Leilas rocky road
Bilden är lånad från www.recept.nu Foto: TV4

Ingredienser
600 g mörk kvalitetschoklad 70 % (Jag tog hälften 70 % och hälften marabou mjölkchoklad)
2 påsar dumlekola
2 nävar mini marshmallows
3 dl salta jordnötter
1 dl skalade pistagenötter

    

När jag gjorde julgodis klädde Milia och mamma julgranen. Dom gick ut i garaget i bara pyjamas och gummistövlar för att hämta allt och när jag öppnade dörren åt dom drog mamma Milia på trehjulingen med pulkan fullastad med julgranskulor och annat efter sig. Milia var så duktig att hjälpa till, hon gav mormor en kula åt gången som hon kunde hänga i granen.

     

När granen var klädd var de dags att lägga alla klapparna under granen, Milia körde dom från gömstället i sin lära gå vagn, gav en och en till mormor att lägga under granen. Hon har varit väldigt stolt över vad hon har gjort idag, hon har pekat på granen och paketen och sagt Milia, nickat belåtet med huvudet och klappat händerna. Till min stora förvåning har inte rört varken granen, kulorna, glittret, ljusen eller paketen en ända gång, kanske beror på att hon fick vara med och hjälpa till hela tiden.







Nu ikväll har de rullats rullrån, även då ville Milia hjälpa till, hon drog snabbt fram stolen till köksbänken upp och tog ett rån och provsmakade.



Kaktjuv

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0