Sista julgodiset

Idag gjorde jag årets sista julgodis, knäck och kola. Att koka knäck är som ett lotteri, de är en hårfin skillnad på koktiden för att få för mjuk knäck, för hård knäck och perfekt knäck. Den här gången blev de perfekt knäck men då var formarna mindre perfekt, dom släpper inte från knäcken så de är bara till att slänga hela satsen. Vi får se om de blir ett nytt kok imorgon, knäck måste man ju ha. I vanliga fall gör jag den alltid kvällen innan, samtidigt som skinkan griljeras, men med en liten i huset som man vill hinna ha maximal kvällen innan mys med tänkte jag att allt skulle vara klart imorgon, men men, de blir inte alltid som man tänkt sig. Kolan blev i alla fall bra och är nu inslagen i smörpapper.

     

De blev en sen kväll även ikväll, pyret var inte så sugen på att sova och så här såg de ut kl. 22.50. Hon provade min tröja och ville att mormor skulle sjunga PIppi Långstrump, hon tyckte väl själv att hon såg ut som Pippi...?





Jag börjar misstänka att hon vill vara vaken tills Mathias kommer hem på kvällarna, hon blir SÅ glad när han kommer hem.

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofi

Mormor och morfars lilla charmtroll!

2008-12-23 @ 09:12:37
Postat av: Sofia

Haha lilltrollet, ikväll får hon träffa melle då lär hon inte vilja sova heller.. =)

Ikväll ska jag smaka allt gott julgodis jag har läst om här på bloggen.. Osså blire en vända till huset så klart! Är det klart nu ? Inte mycke kvar iaf som det verkar.. ? Kul! Milias rum blev ju skit bra, tapeten var ju jätte fin, Göran har ingen smak och då får man inte va med och tycka till heller.. Så de så! Böir hur fint som helst allt nbär det är klart... Vill oxå ha!



Ses ikväll.. Kram Sofia

2008-12-23 @ 09:24:48
URL: http://www.bruceleontin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0