Bagarstuga

Rullrån har rullats, saffransdeg har knådats och kola har kokats, ännu en bakdag är till enda. Äter vi mycket fikabröd och godsaker hemma? NEJ! Vad ska jag med allt till då? Tja, jag vet inte... Kan vara bra att ha om de kommer folk på fika också ska vi ju ha julen här hemma i år. Dessutom tycker jag att de är väldigt roligt att baka.

 



Förra helgen hade jag och ett gäng glada och trevliga tjejer julbak här hemma, resultatet av de är inte borta men när man är värdinna hinnar man inte med att aktivt baka så mycket. De blir mest kring jobb i kulisserna, så jag kände mig väldigt sugen på att baka och dessutom "fick" ju inte Milia, som älskar att baka, vara med då.


Kommentarer
Postat av: HUSnrNIO

Samma här hemma, det äts inte massor av sött men det är ju härlgit att kunna bjuda när gäster dyker upp. Lussekatterna såg otroligt goda ut!

2009-12-16 @ 14:42:47
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0