Idol och chokladcrispbomber

Igår, precis som så många andra, såg vi Idol finalen och till vår stora glädje tog Erik hem segern. Jag tyckte att vinnarlåten var riktigt bra, den bästa vinnarlåten hitills tror jag faktiskt. 

En fördel med ett öppet hus där kök och vardagsrum sitter ihop är att man kan göra nytta i köket samtidigt som man ser på TV. De var precis vad jag gjorde igår, Idol på TV:n och julgodis på spisen. Receptet hittade jag här. Godis brukar inte vara kalorisnålt och de var inte de här heller, jag tror faktiskt att de kan vara bland de kaloririkaste godis jag någonsin ätit.

100 gram mjölkchoklad och 250 gram nougat



+ en burk (350 gram) nutella smälts ner över vattenbad.



Rör ner 1 liter cornflakes.



Låt massan stelna i en form om ca 26 x 13 cm klädd i bakplåtspapper. Skär kakan i bitar. Doppa bitarna i 300 gram 70 %-ig choklad (jag tog 100 gram ljus choklad och 200 gram mörk choklad), lägg bitarna på ett galler med bakplåtspapper under och låt dom rinna av.

   

Ta da goda, söta och extremt kaloririkt godis, Leilas cornflakes crisp.



Kommentarer
Postat av: Cajsa

Blev de goda då?

2009-12-12 @ 21:12:26
URL: http://wiselquist-nylund.blogspot.com
Postat av: Mamma

Tor mig Cajsa de blev JÄTTE goda

2009-12-13 @ 20:31:00
Postat av: HUSnrNIO

Låter och ser otroligt gott ut!

2009-12-16 @ 14:43:37
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0