Förälskelse

Med dagens bullbak blev vår nya köksmaskin invigd och vilken fantastisk ny bekantskap de blev, jag tror att vi två kommer att mycket roligt tillsammans. Jag bara älskar den efter en enda bulldeg, den finaste och jämnaste bulldeg jag någonsin sett, på nästan ingen tid alls var två bulldegar knådade, rejält knådade.



Mina bullar innehåller inget speciellt, dom är ingen smaksensation, de finns inget hemligt innehåll som gått i arv i flera
generationer, inget annat än de som står på mjölpaketet men de som är de är de mycket av, mycket smör, mycket socker och MYCKET kanel.

        

Anledningen till att jag gorde två degar var för att jag gjorde både vanliga bullar och mjölkfria bullar. Nästa gång de bakas bullar blir de bara mjölkfria bullar, man varken ser eller känner någon skillnad. Förra, tillika första, gången jag bakade mjölfria bullar (till Milias kalas) bakade jag på Profylac, degen blev jätte kletig och gick inte att jobba med så jag gjorde bara några bullar sen slängde jag degen. Den här gången bakade jag på solhavre och de märktes ingen skillnad på degen men jag tordes inte chansa, nu vet jag att jag inte behöver göra två olika degar. 

     


Kommentarer
Postat av: mamma

Dessa bullar var kanongoda fast de var solhavre du bakat på.

Vi ses i eftermiddag när vi kommer ner med Sebbe för att hälsa på och Milia äntligen får träffa honom

2009-02-27 @ 07:55:18
Postat av: Nilla

Vad smarrigt! Ha det bra.

2009-03-08 @ 12:07:20
URL: http://tankebubblor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0