Förrättsmiddag

Jag tycker oftast att förrätten är den godaste delen av middagen, måste jag välja mellan förrätt och efterrätt väljer jag 99 gånger av 100 förrätt. Jag och S har många gånger pratat om att äta en middag bestående av bara förrätter/tilltugg men de har aldrig blivit av. Nu i veckan frågade S om vi inte skulle ha en förrätts kväll som igår (lördag), jag var inte sen att tacka JA till de. Vi bestämde att vi skulle göra tre saker var men när vi stod där och höll på och insåg hur mycket de skulle bli gjorde vi "bara" två rätter var och de räckte och blev över.

     
1. Chvréost toast med honung, ruccola, isbergssallad, olivolja och balsamvinäger. 2. Vitlöksbaguetter (butiksbakad baguett, olivolja, flytande margarin, jätte många vilöksklyftor, salt, persillade och riven parmesan. 3. Kesoröra (till baguetterna). Keso, avocado, räkor, citron och salt.

     
1. Melonsallad, honungsmelon, schalottenlök, citron, salt och svartpeppar. 2. Kräftröra/paj/tårta med tacochips (recept finns på bloggen sen tidigare) som blev näst intill orörd, inte för att den inte är god, den är väldigt god men vi blev SÅ mätt. 3. Mmmmmmmmmmm

Förutom detta hade vi tänkt ha tomat och mozzarella med kex och smördegsbullar fylld med soltorkade tomater, basilika och lite annat........  Dessutom hade S köpt med sig glass m.m. för att göra marängswiss, den orkade vi inte ens tänka på.

Allt var väldigt väldigt gott och får jag bestämma måste detta göras om SNART igen.

Milia och Rasmus var inte med och åt av förättsmiddagen bortsett från lite provsmakningar här och där. Dom fick äta Kinderägg, som Rasmus hade med sig som överraskning till Milia, från golvet som små hundar... ; ) Bli inte orolig dom fick naturligtvis annan (vanlig) mat också.

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0