Tur man har grannar in på knuten

Milia ringde till mormor i morse och frågade om inte hon och morfar kunde komma och hälsa på henne efter att hon varit på simskolan. Vilken mormor kan säga nej när en 3-åring ringer och frågar något sådant? Inte Milias mormor i alla fall så dom kom.

Jag var inte så sugen på att ta fram något fikabröd ur frysen så jag tog och bläddrade i Leilas kokbok efter något snabbt att baka. En sockerkaka fick de bli, en med kokostoscatäcke. När sockerkakan stod i ugnen och de var dags att röra ihop toscasmeten upptäcker jag att vi har slut på socker. Typiskt, jag kollade ju så att vi hade alla ingredienser dock inte att vi hade tillräckligt av dom... Tur man har nära till grannarna. 

  

Den blev väldigt god. Pappa, som var största anledningen till att de blev just en sån här, (han älskar tosca/knäck) sa så här -de var för mycket sockerkaka. Han hade nog velat ha en 10/90 fördelningen, 10 sockerkaka, 90 tosca. 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Klart att Mormor inte kan säga NEJ till Lillhulda när hon ringer och frågar om vi vill komma, Sockerkakan var gudomligt god som vanligt när det gäller dina BAKVERK

2011-04-20 @ 06:56:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0