En helg med massor av mat

Hela helgen, inte bara idag i och med julbordet, har gått i matens tecken, mycket mat tecknet. De känns som att jag har ätit för lång tid framåt, just nu känns de som att jag inte skulle behöva äta förrän på julafton. Den känslan har jag i och för sig haft många gånger tidigare och lika många gånger har jag vaknat dagen efter och varit hungrigare än normalt...

Igår hade vi familjerna W/O och S/N på middag. De blev en middag med lite av mycket, ingen förrätt, ingen varmrätt utan en massa förrätter/småplock. De är något vi har pratat om länge att göra men de har aldrig blivit av och nu när de väl blivit de tror jag att de blir fler gånger.



Sparrissoppa, västerbottensostpaj, löjromstoppade tunnbrödssnittar med renstek och senapskräm, getostkex med fikon och parmaskinka, getostkex med honung och valnötter, västerbottensoststicks med mandelpotatisdipp, tunnbrödschips med rosmarin och havssalt, oliver, salami och tunnbrödspizza. Till efterrätt chokladfondue.

   



Innan middagen drack vi glögg och till de provade vi något nytt, ostbollar med pepparkakskross. Mycket gott.




Kommentarer
Postat av: Mamma

Mums vad detta så gött ut Recept på Ostbollarna med pepparkakas kross TACK

2011-12-05 @ 09:03:01
Postat av: ann-Lo

Vilket härligt matbord,det hade man gärna suttit vid :)

2011-12-05 @ 12:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0