Supersnabba bullar

Skrev av ett recept ur en veckotidning i helgen, så här stod de om bullarna:

Supersnabba bullar som fylls med två fina smakkompisar - ett oslagbart recept när du får oväntat besök.

De enda som stämmer i de var att de gick väldigt snabbt att baka "bullar". Mitt betyg blir långt ifrån godkänt, de är de äckligaste och fulaste jag någonsin har bakat. 


Dom blev finare på bild än i verkligheten då kan ni ju tänka er hur ful dom egentligen är. Hur aptitligt ser de ut med blåa bullar? Bullarna på bilden i tidningen var beydligt finare, bara hela fina blåbär som inte hade färgat av sig de minsta, inte vet jag hur dom lyckades med de. Jag följde receptet slaviskt.

Om de mot förmodan är någon som vill prova att baka dessa bullar får ni receptet här:

Hastbullar med mörk choklad och blåbär

12 bullar:
5 dl vetemjöl
1 dl socker
2 1/2 tsk bakpulver
2 tsk malen kardemumma
100 g smör
1 ägg
2 del mjölk
Fyllning:
100 g hackad mörk choklad
2 dl blåbär
Pensling:
1 ägg
Garnering:
Pärlsocker

Sätt ugnen på 225 grader. Blanda mjöl, socker, bakpulver och kardemumma i en bunke. Tillsätt smör, ägg och mjölk och arbeta snabbt ihop till en ganska kladdig deg. Rör ner choklad och blåbär och fördela smeten i 12 formar. Pensla med ägg, strö på pärlsocker och grädda i 10 minuter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0